Ce sa fac ca sa slabesc repede?

Asta este intrebarea pe care multi participanti mi-o adreseaza la finalul claselor pe care le lucram impreuna. In afara de asta, mai este mult prea cunoscuta: ce pot face pentru a da jos de ACOLO (acolo = abdomen, coapse, brate etc.), pe langa multe altele 😋

In primul rand, eu, personal, nu cred in slabire targetata. Adica nu cred ca facand un anumit tip de exercitii pentru o singura regiune a corpului te va ajuta sa slabesti si sa tonifiezi doar acea zona. Si, aici, exemplul meu preferat, facand 1000 de abdomene nu o sa te ajute sa scapi de grasimea de pe abdomen si sa ai “patratele”, fara sa afectezi alte parti ale corpului.

In al doilea rand, si foarte important, kilogramele in plus nu au aparut peste noapte si nici nu este recomandat sa le dai jos intr-un timp prea scurt.

Rezultatele de durata si sanatoase se obtin in timp, nu exista o solutie magica si rapida care pur si simplu va topi kilogramele in exces si celulita. Trebuie sa ne oferim timp organismului sa “scape” de excesul de greutate, sa se obisnuiasca cu schimbarile, dar si pentru a se obisnui cu noua greutate/noile forme. Nu in ultimul rand, trebuie sa avem un echilibru intre o dieta echilibrata si exercitii fizice constante.

Vorbeam recent cu un participant de la clase care ma intreba la ce clase sa mearga “sa scape de burta repede“, acum cat sunt copiii in vacanta si are timp. Altcineva ma intreba ce sa mai faca, deoarece de o luna de zile merge zilnic la sala, a slabit, dar a fost in concediu si a pus totul la loc.

Din pacate sunt multe persoane care vin la sala si se asteapta la… Nici nu stiu… magie, poate (?!?) Ca in orice aspect al vietii, atunci cand vrei rezultate, trebuie sa fii constant si dedicat. Nu este in regula sa cadem nici in cealalta extrema si sa dam in supra-antrenament (poti citi aici un articol despre acest fenomen, un interviu, mai exact, cu unul dintre cei mai indragiti instructori din WorldClass si un model de urmat, Isabela Lacatus), moment in care nu vom mai vedea rezultatele asteptate, ci, dimpotriva, sa ne simtim obositi, slabiti, frustrati ca nu mai vedem nici o schimbare samd.

Oricum, sa revin la motivul pentru care m-am apucat de scris acest articol, si anume ce sa fac sa slabesc, daca nu am timp sa vin la sala?

Important este sa faci miscare si sa mananci corect. Nu trebuie sa mergi la sala pentru 1…2… 5 ore, poti merge si face un antrenament scurt (personal, mi se pare mai motivant cand lucrezi la sala) sau poti lucra si acasa, in curte, in parc, la birou, oriunde. Nu ai nevoie de echipamente sofisticate, ci doar de un plan de bataie si, eventual un timer (telefon, ceas etc.).

In acest sens, voi fi aici cu un mic ajutor: de azi voi incerca sa pun o sugestie de antrenament, cel putin o data pe saptamana – antrenamente de 5-10 minute (de tip HIIT, tabata sau piramida) sau poate un pic mai mult. Aceste pot fi facute oriunde si oricand.

Totul este sa iti integrezi antrenamentele in viata de zi cu zi, trebuie sa privim exercitiile fizice si regimul echilibrat ca un stil de viata plin de recompense, nu ca pe o pedeapsa pentru ce am mancat sau pentru kilogramele pe care le avem in plus. Inceputul este cel mai greu, stiu, dar odata ce incepi sa vezi (si sa simti) rezultatele, nu o sa te mai opresti 😉👍💪

Iata si prima sugestie de antrenament:


Despre HIIT

High-intensity interval training (HIIT), este o forma de antrenament pe intervale, unde folosim o serie de exercitii pe care le folosim la o intensitate ridicata pe perioade scurte, alternand cu perioade si mai mici de recuperare. Nu exista o forma standard, prestabilita, insa, aici vorbim de durate scurte de antrenament (sub 30 min).

Ca un exemplu, pentru a intelege mai bine, avem 5 exercitii (sa zicem: genuflexiuni, jumping jacks, flotari, sprint pe loc si crunch), 50 secunde timp de lucru, 10 secunde pauza si repetat circuitul de 1 – 3 ori . Scopul este sa faci cat mai multe repetari din fiecare exercitiu in timpul dat.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Create your website at WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: